هر آنچه که باید در مورد دستکش ایمنی بدانید | دستکش ایمنی یکی از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات ایمنی فردی محسوب می شود که در مقابل خطرات مختلف از دست ها محافظت می کند. در واقع درصد زیادی از خطرات و صدمات در مشاغل مختلف از ناحیه دست ها می باشد؛ از این رو به کارگیری و استفاده از این ابزار ضروری است.

هر آنچه که باید در مورد دستکش ایمنی بدانید

اهمیت استفاده از دستکش ایمنی

همان طور که گفته شد، دستکش ایمنی یکی از تجهیزات مهم و ضروری در مشاغل مختلف به شمار می آید. در واقع  افرادی که در مشاغل پر خطر مانند صنایع شیمیایی، جوشکاری، برشکاری و غیره مشغول به فعالیت هستند، در طول روز در معرض خطرات زیادی قرار می گیرند؛ از این رو بایستی از تجهیزات ایمنی به خصوص دستکش استفاده کنند.

هنگام خرید دستکش های ایمنی، دستکش های بسیار متنوعی وجود دارد که ممکن است باعث سر در گمی شما شود. در واقع شما باید با توجه به شغل خود، یک نوع دستکش مناسب را انتخاب کنید. امروزه استفاده از دستکش در حین کار بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا باعث محافظت از دست ها در برابر انواع خطرات و همچنین بیماری های پوستی می شود. برخی از افراد تصور می کنند که استفاده از دستکش موجب کاهش مهارت و سرعت العمل آن ها می شود، از این رو ترجیح می دهند از دستکش استفاده نکنند.

اما بی احتیاطی و عدم استفاده از تجهیزات ایمنی در حین کار باعث به وجود آمدن خطرات و صدمات جبران ناپذیری می‌شود. به همین دلیل استفاده از دستکش هایی که مانعی در سرعت العمل فرد ایجاد نکند و از دست ها محافظت کند، بسیار حائز اهمیت است.

انواع دستکش ایمنی

دستکش های ایمنی آتش نشانی: با توجه به این که شغل آتش نشانی یک شغل پر خطر است و درجه حرارت بالایی در این شغل وجود دارد، بایستی از دستکش ایمنی استفاده شود. این نوع دستکش ها برای محیط های عملیاتی و برای آتش نشان ها ساخته شده اند که الیاف آن ها نسوز می باشد و از حالت مکانیکی بسیار خوبی برخوردار هستند.

دستکش های ایمنی در برابر برش: این نوع دستکش مناسب افرادی است که در قصابی ها یا کشتار گاه ها مشغول به کار هستند. علاوه بر این افرادی که با شیشه سر و کار دارند،  بایستی از این دستکش ها استفاده کنند.

دستکش های ایمنی در برابر الکتریسته: این نوع دستکش ها برای افرادی که با برق سر و کار دارند بسیار مناسب و ضروری است و باید براساس میزان ولتاژ از این دستکش ها استفاده کنند.

دستکش های ایمنی در برابر مواد شیمیایی: این نوع دستکش از جنس لاستیک می باشد اما نوع و جنس این دستکش ها متفاوت است؛ زیرا هر اسیدی از خصوصیات خاص و مطلوبی برخوردار است که این توانایی را دارد محدوده از مواد را از بین ببرد.

نکات کلیدی در انتخاب دستکش های ایمنی

هنگام خرید دستکش های ایمنی بایستی به یک سری نکات مهم توجه کنید که با رعایت کردن این دستورالعمل های مهم می توانید یک دستکش با کیفیت و با ایمنی بالا انتخاب و خریداری کنید.

سخن پایانی

استفاده از دستکش ایمنی در حین کار از اهمیت بالایی برخوردار است و اولویت دارد. در واقع دست ها، از قسمت های مهم بدن محسوب می شوند، که باید در حین کار به آن ها توجه داشته باشید و با توجه به این که بیشترین کار ها توسط آن ها انجام می شود، ممکن است زمان کار حادثه ناخوشایندی رخ دهد که باعث آسیب رساندن به آن ها شود، از این رو اهمیت استفاده از تجهیزات ایمنی در این جا به خوبی است مشخص می شود.

بهترین دستکش کار
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید