یکی ازمدل‌های پرکاربرد دستکش ایمنی کار، دستکش جوشکاری است که از پوست دستان و انگشتان در مقابل حرارت بالا محافظت می‌کند و مانع از آسیب رساندن به آن‌ها می‌شود. دستکش ایمنی جوشکاری دارای مدل‌های متفاوت و مختلفی است.

در نظر داشته باشید که نباید بدون وسایل حفاظتی نظیر دستکش و عینک و غیره، اقدام به عملیات‌های جوشکاری کنید. در این مقاله به معرفی انواع دستکش جوشکاری میپردازیم.

دستکش جوشکاری چیست؟

دستکش‌های ایمنی جوشکاری در برابر جرقه‌ها، حرارت و فلزات مذاب مقاوم است. این مدل دستکش از دست و پوست جوشکاران در مقابل سوختگی و حرارت محافظت می‌کند. این دستکش‌ها از طرح‌های متفاوت و سایز های متنوع برخوردار است و کاملا استاندارد طراحی و ساخته شده‌اند. جوشکاران می‌توانند با در نظر گرفتن نیازها و مصرفشان از این نمونه دستکش‌ها خریداری کنند. مهم‌ترین وظیفه دستکش‌های ایمنی جوشکاری، محافظت از دستان جوشکاران در برابر گرمای شدید، اشعه ماوراء بنفش و همچنین شوک الکتریکی است.

جنس انواع دستکش جوشکاری چیست؟

دستکش‌های جوشکاری اغلب از چرم طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند؛ اما ممکن است کفی آن‌ها از مواد دیگری هم ساخته شود. دستکش‌های جوشکاری براساس جنس به انواع مختلف تقسیم می‌شوند مانند:

دستکش جوشکاری TIG

دستکش‌های (TlG) از پوست بز ساخته می‌شوند و انعطاف پذیری بالایی دارند. همچنین امکان انجام جوشکاری‌های بسیار دقیق را فراهم می‌کنند.

دستکش جوشکاری MIG

دستکش جوشکاری (MIG) از پوست بز، گاو یا آهو ساخته می‌شوند و در برابر دستکش‌های MIG لایه‌ها و ضخامت های بیشتری دارد. و از کارکرد نسبتا بهتری در مقایسه با دیگر دستکش‌های جوشکاری برخوردار است.

دستکش جوشکاری استیک

این مدل از دستکش جوشکاری استیک از مقاوم ترین مدل‌های دستکش‌های موجود در بازارهستند که از پوست گوزن یا خوک ساخته می‌شوند. به همین دلیل گزینه ی مناس برای محیط های خیس و روغنی است و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارد.

انواع دستکش جوشکاری

دستکش‌های جوشکاری نسبت به کاربرد و کارکرد خود در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند که انواع دستکش‌های جوشکاری عبارتند از: دستکش جوشکاری ارگون، دستکش جوشکاری ساق بلند، دستکش جوشکاری ساق کوتاه.

دستکش جوشکاری آرگون

جوشکاری آرگون در بین الکترودها و در درون گاز یونیزه آرگون براساس تخلیه الکتریکی انجام می‌شود؛ به همین دلیل باعث آزاد شدن انرژی زیادی می‌شود و می‌تواند حرارت را به ۲۰ هزار درجه سانتی گراد افزایش دهد. به همین دلیل از دستکش‌های جوشکاری آرگون برای محافظت از دست‌ها در مقابل این حرارت بسیار بالا استفاده می‌شود.

دستکش جوشکاری ساق بلند

دستکش‌های جوشکاری ساق بلند را برای انجام کارهای جوش توصیه می‌کنند؛ زیرا تا از ساق دستان در مقابل پرتاب جرقه محافظت کرده و مانع سوختن پوست شود.

دستکش جوشکاری ساق کوتاه

از دستکش‌های جوشکاری ساق کوتاه برای آنجام کارهای خانگی و معمولی استفاده می‌کنند. زیرا این نوع از دستکش‌ها، کفی بسیار عالی و محکمی دارد و از سطح دستان در برابر حرارت ایمن مراقبت می‌کنند.

ویژگی های انواع دستکش جوشکاری

سخن پایانی

فروشگاه‌ ایمن پرشین، انواع دستکش جوشکاری و ایمنی هوبارت ساق بلند و ساق کوتاه را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار شما قرار می‌دهند. این دستکش‌ها می‌توانند از پوست دست در مقابل سوختگی، برق گرفتگی، اشعهUV محافظت کنند.  نکته ای که در زمان تهیه این دستکش‌ها باید در نظر گرفت، این‌گونه است که همه این دستکش ها به طور یکسان تولید نمی‌شوند؛ در زمان خرید و تهیه این دستکش‌ها با کاربرد انواع و اقسام دستکش‌های جوشکاری آشنایی داشته باشید تا از بیشترین سطح کیفیت برخوردار شوید.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید