دستکش نیتریل یک نوع دستکش صنعتی محسوب می شود که در برابر نفوذ مایعات شیمیایی و روغن، از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است‌. این نوع دستکش در دو نوع ترکیبی یا تمام نیتریل ساخته می شود که نوع ترکیبی آن، کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارد. در واقع این نوع دستکش ها ویژگی های بی نظیر و منحصر به فردی دارند؛ زیرا در ساخت آن ها از مواد اولیه مرغوب و با کیفیتی استفاده شده است.

دستکش نیتریل چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه دستکش های مصرفی بسیار متنوعی وجود دارد که در مصارف مختلف مانند دندانپزشکی و پزشکی از آنها استفاده می شود. دستکش نیتریل یکی از انواع این دستکش ها می باشد که از مقاومت بیشتری نسبت به سایر دستکش ها برخوردار است. در واقع به علت عدم ایجاد حساسیت این دستکش ها، بیشتر در مصارف شیمیایی، آزمایشگاهی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستکش ها می توانند احتمال بروز آِلرژی و واکنش های پوستی را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند؛ زیرا در ساخت آن ها از ترکیبات پروتئینی استفاده نشده است. به طور کلی دستکش های نیتریل به سه دسته صنعتی، پزشکی و عمومی تقسیم می شوند که براساس ضخامت و رنگ آن ها می توان به راحتی انواع دستکش نیتریل را شناخت. به عنوان مثال رنگ دستکش های نیتریل پزشکی، آبی می باشد و نسبت به دیگر دستکش های نیتریل، ضخامت کمتری دارند.

 

مزایای استفاده از دستکش های نیتریل

انعطاف پذیری بسیار بالا: دستکش نیتریل یک نوع پلاستیک بسیار انعطاف پذیر به شمار می آید؛ از این رو افراد با پوشیدن این دستکش ها اذیت نخواهند شد. این ویژگی منحصر به فرد برای افرادی که با قطعات بسیار کوچک کار می کنند و همچنین برای جراحان و متخصصان پزشکی، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقاومت بسیار بالا در برابر سوراخ شدن: هنگامی که شما در محیط کار با اسید های سخت و مواد شیمیایی کار می کنید؛ بسیار مهم است که دستکش شما زمان برخورد با این مواد سوراخ نشود. زیرا سوراخ موجود در دستکش باعث نفوذ مواد و در نتیجه آلوده کردن دست شما می شود. اما با استفاده از دستکش های نیتریل با توجه به مقاومت بالایی که دارند هرگز با این مشکل مواجه نخواهید شد.

علاوه بر این، این دستکش ها از کشسانی و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر دستکش ها برخوردار هستند. در محیط دندانپزشکی، دندانپزشکان این نوع دستکش ها را به دلیل استحکام و مقاومت بسیار بالایی که در برابر ابزار های تیز دارند، مورد استفاده قرار می دهند. در واقع دندانپزشکان، توسط دستکش های نیتریل می توانند از انتقال بیماری و عفونت ها جلوگیری کنند.

مقاومت بالا در مقابل نفوذ میکروب ها یا مواد مضر: مقاومت شیمیایی بالا، یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی دستکش نیتریل به شمار می آید، که آن را به بهترین گزینه برای استفاده در محیط های بهداشتی و کار با مواد صنعتی تبدیل کرده است. در واقع به دلیل وجود مونومر اکریلونیتریل در این نوع دستکش ها، از مقاومت شیمیایی بالایی برخوردار هستند که می توانند در برابر بنزین، روغن های معدنی، سوخت دیزل، روغن های گیاهی و غیره مقاومت کنند.

ویژگی دستکش های نیتریل

 

سخن پایانی

دستکش نیتریل از یک نوع لاستیک مصنوعی ساخته شده است که هیچ گونه حساسیتی را ایجاد نمی کند و با پوست های حساس نیز سازگار می باشد. همان طور که در مطالب قبلی هم گفته شد، این نوع دستکش ها برای انجام کار های مختلف صنعتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که در برابر انتقال عفونت ها و همچنین آسیب و صدمات ناشی از مواد شیمایی، مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارند.

بهترین دستکش کار
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید