محیط های صنعتی وساختمانی، معمولا برای همه کار کنان  و کارگران مشاغل مختلف خطرات فراوانی دارند. اما خوشبختانه با تعیین کردن، یکسری موارد ایمنی مثل استفاده از دستکش جوشکاری  از سمت صاحبان مشاغل تا حدودی این خطرات رفع شده  است. همانطور که می دانید، در محیط های صنعتی و ساختمانی شغل جوشکاری یکی از شغل های پر خطر در تمام جهان محسوب می شود. خطرات وسختی های این شغل به دلیل سر و کار داشتن، با برق، جرقه، ابزاری مثل آهن و مذاب آهن می باشد. با توجه به آمار آتش نشانی بیشتر خسارت وارد شده جانی، در شغل جوشکاری در قسمت صورت، چشم و دست بوده است. همانطور که پیش تر گفتیم صاحبان و اصناف مشاغل مختلف با در نظر گرفتن یکسری نکات ایمنی، ابزار و تجهیزات تلاش در محافظت از جان کارکنان و کارگران این مشاغل کرده اند. در شغل جوشکاری نیز با در نظر گرفتن، دستکش های مخصوص جوشکاری، دست های  کارگران و کارکنان  را در برابر خطرات محافظت می کند. ما در سایت  پرشین ایمن سعی داریم، شما را با دستکش های ایمنی جوشکاری بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

 

برای خرید دستکش جوشکاری  باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

پوشیدن دستکش  ایمنی جوشکاری، باید  دست را در مقابل خطراتی ناشی از جوشکاری مانند سوختن پوستِ دست توسط جرقه ها، مذاب آهن  و غیره؛ و همچنین از برق گرفتگی دست جلوگیر ی  کند. به همین دلیل تهیه و استفاده از دستکش یکی از الزامات این شغل می باشد. شما باید در هنگام خرید  دستکش جوشکاری به  یک سری نکات و ویژگی های آن ها توجه کنید.

این نکات و موارد به شرح زیر می باشند:

 

اما چگونه مطمن  شویم که دستکش ها دارای این ویژگی ها هستند؟ دستکش های جوشکاری دارای یک سری استاندارد ها هستند، که آن ها نشان دهنده، داشتن برخی از ویژگی ها می باشند.

این استاندارد ها به شرح زیر هستند:

این استاندارد نشان دهنده انعطاف پذیری دستکش ایمنی جوشکاری می باشد، انعطاف پذیری دستکش، به منزله راحت بودن دستکش در دست کارکنان هست.

این استاندارد نشان دهنده مقاومت دستکش در مقابل دمای بالا و حرارت است.

 

درباره جنس دستکش های جوشکاری

دستکش های جوشکاری معمولا از چرم هستند. زیرا چرم در برابر حرارت، جرقه، الکتریسته و غیره مقاومت بسیار زیادی دارد. پس می تواند بهترین انتخاب، برای جنس دستکش های ایمنی به ویژه دستکش های مخصوص جوشکاری باشد. اما آیا هر چرمی برای تولید دستکش ایمنی مناسب است؟ باید توجه داشته باشید که این چرم باید بگونه ای باشد، که در مقابل حرارت و جریان برق مقاوم باشد.

اما کدام  نوع از چرم های دارای این ویژگی ها هستند؟ چهار نوع از چرم ها مانند: چرم پوست آهو، چرم پوست گوزن، چرم پوست بز و چرم پوست گاو که هر کدام از این چرم ها دارای ویژگی های خاصی هستند. به عنوان مثال:

چرم آهو دارای انعطاف پذیری بالای هست.

چرم بز تمام ویژگی های یک دستکش خوب اعم از راحتی، مقاومت در برابر جریان برق، حرارت و غیره  را دارد و از پر طرفدارترین  دستکش ها بین خریداران می باشد.

چرم گاو نیز دارای تمام ویژگی های یک دستکش خوب هست و دوام بالای دارد.

چرم گوزن مقاومت بالای در مقابل آتش و مذاب دارد.

 

دستکش جوشکاری

 

ما در این مطلب از سایت پرشین ایمن شما را با دستکش جوشکاری  و نکات خرید آن آشنا کردیم. همانطور که می دانید قطعا  با تهیه و پوشیدن دستکش در حین کار شما را از خطرات  جوشکاری مربوط به دست تان ایمن نگه میدارد.

 

بهترین دستکش کار
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید