یکی از خطرناک‌ترین سانحه‌ای که ممکن است در حین کار برای افراد پیش‌آید، برق گرفتگی است. اما با استفاده از تجهیزات ایمنی می‌توان از بروز همچین حوادثی پیشگیری کرد. بابت این مسئله کارفرمایان مجبور به تهیه انواع تجهیزات ایمنی مانند دستکش برق کاری هستند. کار با اتصالات برقی یک تهدید جدی و خطرافرین برای افراد بشمار می‌رود. به همین دلیل استفاده از دستکش ایمنی مانند دستکش عایق برق، محافظت از جان و سلامت در مقابل شوک های الکترونیکی و الکتریسیته است. در مشاغل پرخطری که با برق و مواد شیمیایی سروکار دارند دستکش‌های ایمنی ضد برق امری ضروری است. در این مقاله به معرفی انواع دستکش عایق برق میپدازیم.

انواع دستکش عایق برق بر اساس مواد تشکیل دهنده

دستکش عایق برق براساس مواد تشکیل دهنده می‌تواند به چند دسته تقسیم شود که عبارتند از:

بهترین مارک دستکش عایق برق

برترین برندهای تولید کننده دستکش عایق برق عبارتند از:

برندهای بسیار زیادی به تولید دستکش‌های عایق برق پرداخته‌اند که هر کدام از این برندها محصولات متنوع و بسیاری را به داخل بازار ارائه می‌کنند.

کاربردهای استفاده از دستکش عایق برق

دستکش‌های عایق برق در صنایع مختلف کاربرد دارد و کارکرد اصلی آن نیز همانند کلاه ایمنی، حفظ ایمنی است. این مدل دستکش‌ها طبق محیط و ولتاژی که فرد در آن سروکار دارد، متفاوت است.

کاربرد این دستکش‌ها در صنایع همچون گاز و نفت، امور حمل و نقل، تعمیرات خودرو، تعمیر و نگهداری، سیستم‌های دارای برق، نصب و تعمیر آسانسور، خدمات میدانی و شهری، تعمیر دستگاه‌های برقی خانگی است.

استاندارد دستکش عایق برق چگونه تعیین می‌شود؟

در تعیین استانداردهای دستکش عایق جریان برق، موارد زیر در نظر گرفته می‌شوند:

  1. میزان ولتاژ ورودی
  2. کیفیت و جنس دستکش
  3. مقاومت دستکش در مقابل عبور جریان
  4. مقدار جریان منتقل شده به درون بدن
  5. شرایط آب و هوایی سازگار

دستکش عایق برق در برابر اتصالات الکتریکی و جریان برقی که در وسایل الکترونیکی و سیم‌ها وجود دارد، از دست‌ها و انگشتان محافظت می‌کنند. همچنین با در نظر گرفتن محیط کار، دستکش عایق برق مناسبی را تهیه کنیم.

تفاوت دستکش های ایمنی ضد برق فشار ضعیف و فشار قوی

میزان ولتاژ و مقاومت الکتریکی یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت‌های دستکش ایمنی فشار ضعیف و فشار قوی است. دستکش های ایمنی فشار ضعیف مقاومت و میزان ولتاژ پایین‌تری دارد. این نوع دستکش‌ها براساس میزان ولتاژ و مقاومت الکتریکی کاربرد خاصی دارند و برای هدفی خاص تولید شده‌اند.

نکات مهم هنگام خرید دستکش عایق برق

برای تهیه دستکش عایق برق مناسب کار، حتما به نکات زیر توجه کنید:

این دستکش‌ها باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید شده باشند.

قبل از خرید نوع، مدل و سایز دستکش ایمنی خود را از قبل مشخص کرده و براساس کاربرد، بهترین مدل را تهیه کنید.

در زمان خرید دستکش‌ عایق برق، ولتاژ کاری را مدنظر بگیرید. همچنین دستکش، دستکش ضد اسید باشد.

سخن پایانی

در این محتوا به بررسی و معرفی انواع دستکش عایق برق برای کار و طبقه بندی آن‌ها پرداختیم. امیدواریم در این محتوا راهنمای تهیه دستکش عایق برق برای شما مفید واقع شده باشد. برای ولتاژهای مختلف و متفاوت، استاندارد دستکش‌های عایق برق فرق داشته و کارایی آن‌ها با توجه به کلاس دستکش‌ها متفاوت است. ابزاری ها در حیطه فروش انواع دستکش‌های ایمنی با بهترین قیمت و برند فعالیت دارند و این محصولات را به بازار عرضه می‌کنند.

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید