امروزه دستکش های کار در صنعت استفاده های بسیاری دارند. زیرا دست اولین عضوی از بدن است که ممکن است آسیب ببیند. برای هر صنعت و یا کاری دستکش مخصوص به آن وجود دارد.

اما خرید آن کار آسانی نیست. زیرا نظریه های مختلفی در این زمینه وجود دارد. برخی از کارگران معتقدند که دستکش باید سفت و محکم باشد. این نظر بسیار اشتباه و غیرمنطقی است.

یکی از بهترین نوع دستکش های کار، دستکش کار نخی است. مانع عرق کردن کف دست می شود و کاملا به دست می چسبد. شما می توانید برای تهیه آن به مراکز توزیع در سراسر کشور مراجعه نمایید.

مراکز توزیع بهترین دستکش کار نخی در سطح کشور

بیشتر بخوانید: خرید دستکش کار سانکس

چگونگی تشخیص دستکش کار با کیفیت

چگونگی تشخیص دستکش کار با کیفیت همانطور که گفته شد یکی از مهمترین عواملی که هنگام کار به آن نیاز است دستکش کار می باشد. حال اینکه شما چگونه می توانید یک دستکش کار با کیفیت را تشخیص دهید. انتخاب کیفیت خوب دستکش خیلی مهم تر از انتخاب سایز آن است.

دستکشی مناسب است که ایمنی بسیار بیشتری را به شما بدهد. دستکش های صنعتی معمولا براساس نوع صنعت و یراق آلات و ابزار انتخاب می شود. مورد بعدی که دستکش با توجه به آن انتخاب می شود، خطرهایی است که در آن صنعت یا ابزار آلات ممکن است وجود داشته باشد. پس هنگام خرید باید به عملیات مورد استفاده توجه کرد. نکته بعدی اینکه سرعت عمل شما را پایین نیاورد. یکی از نشانه های مرغوبیت این دستکش های این است، که در برابر هرنوع پارگی و یا نفوذ مواد خارجی و خارجی مقاومت داشته باشد.

درواقع می توان گفت دستکشی مناسب است که شما را در برابر همه آسیب ها اعم از مواد شیمیایی، حرارت های بالا حفظ نماید. همچنین دستکش کار با کیفیت باید راحت و منعطف باشد. لازم به ذکر است استفاده از این دستکش ها فقط شما را در برابر شدت آسیب ها حفظ می کنند. اینطور نیست که کلا به شما آسیبی نرسد. پس اینکه شما بتوانید به راحتی از آن استفاده نمایید، یکی از راه های تشخیص کیفیت این دستکش است.

دستکش های کار با کیفیت باید دارای ماندگاری بالایی باشند. البته طبق فعالیتی که دستکش برای آن استفاده می شود عمر آن متغیر است. در مرحله آخر لازم به ذکر است که هنگام تولید این دستکش ها باید استاندارد های مورد نیاز آن رعایت شده باشد. درواقع باید تاییدیه سازمان استاندارد به همراه مجوزهای وزارت بهداشت و غیره را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تولید دستکش سیلیکونی نسوز

نکات قابل توجه در هنگام خرید دستکش کار نخی

نکات قابل توجه در هنگام خرید دستکش کار نخی هنگام خرید دستکش کار نخی باید به عوامل مهمی توجه کنید. یکی از مهمترین آن ها توجه به سایز دستکش است. دستکش باید کاملا اندازه دستان شما باشد. لازم به ذکر است که اندازه و سایز دست هرکسی متفاوت است. پس اگر شما دستکشی را استفاده کنید که یا تنگ و یا گشاد باشد، کار کردن را برای شما سخت می کند.

دستکش کار را باید متناسب با کار و صنعتی که در آن فعال هستید انتخاب کنید. بطور مثال اگر با مواد نفتی و یا شیمیایی و یا هر نوع ابزار آلات خطرناک و برنده سر و کار دارید باید دستکش مناسب آن را انتخاب نمایید. برای حمل برخی مصالح و ابزار باید از دستکشی استفاده نمایید که محکم و ضد برش باشد. در برابر سوراخ شدن و هرگونه پارگی مقاومت بالایی داشته باشد.

همیشه قبل استفاده اطمینان حاصل نمایید که دستکش سالم است. از پوشیدن دستکش هایی که حتی ذره ای سوراخ شدگی دارند جلوگیری کنید. زیرا ممکن است باعث آسیب رسیدن به دست هایتان شود. دستکش کار خود را روی زمین نیندازید و یا تا نکنید.

همچنین چون از مواد طبیعی تهیه شده اند، بروز حساسیت نخواهند داشت. دستکش ایمنی پی وی سی و دستکش پی وی  به دلیل خاصیت منحصر به فرد خود برای اکثر مشاغل استفاده می شوند.

اطلاعاتی مفید درباره دستکش کار

اطلاعاتی مفید درباره دستکش کار همانطور که گفته شد باید هنگام کار تمامی موارد ایمنی را رعایت کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نشود. یکی از مهم ترین اعضایی که ممکن است دچار آسیب در حین کار شود دستان شماست. برای جلوگیری از آسیب های فراوان به آن باید از دستکش کار استفاده نمایید. برای خرید دستکش کار لازم که مواردی گفته شد رعایت شود. دستکش های کار براساس کاربرد، مواد سازنده، ایمنی، راحتی و طراحی های آن ها انتخاب و به انواع مختلفی تقسیم می شود.

دستکش های صنعتی، دستکش هایی هستند که دستان شما در برابر آسیب های احتمالی از مواد شیمیایی و صنعتی و انواع ابزار آلات حفظ می نماید. همچنین باید شما را در برابر هر گونه دگرگونی و نفوذ مواد شیمایی مقاوم کند. یعنی هنگام برخورد با مواد شیمیایی تغییرات فیزیکی خاصی در آن رخ ندهد. دستکشی هستند که دارای ضخامت و انعطاف قابل توجهی می باشند.

بیشتر بخوانید: خرید دستکش ایمنی بوش

دستکش های لاتکس ارزان ترین نوع دستکش کار می باشند. این دستکش ها مقاومتی در برابر مواد شیمیایی نخواهند داشت. حتی ممکن است پودری که در ساخت آن استفاده شده است برای شما حساسیت زا باشد.

دستکش های نیتریل در برابر مواد شیمیایی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. از این رو مناسب برای کار با مواد شیمیایی، روغنی و این قبیل می باشند. این دستکش ها مشتری های فراوان و خاص خود را دارد. زیرا به سادگی پاره و یا خراب نمی شود. قیمت آن به نسبت سایر دستکش ها ارزان تر است ولی از دستکش لاتکس گرانتر است. این دستکش در برابر کار با بنزین و تمامی حلال های شیمیایی دیگر مقاومت بسیار بالایی دارد.

نوع دیگر دستکش ها، دستکش ویتون می باشد. گران ترین نوع دستکش است. در کارهای بسیار خطرناک مورد استفاده قرار می گیرد. در صنعت هوا و فضا بسیار قابل توجه و قابل استفاده است. درباره دستکش های بوتیل باید گفت که این دستکش در مقابل اکثر گازها، اعم از کلر مقاومت بسیار بالایی دارد. موادی که در آن به کار رفته، برای در ساخت لباس های نظامی بسیار پرکاربرد است. زیرا از قطع شدن عضو و یا انواع بریدگی جلوگیری بعمل می آورد.

دستکش جوشکاری، دست را از موادی ممکن است به دست و پوست شما آسیب برساند محافظت می کند. دستکش های ضد برش هم در کارگاه های چوب بری استفاده می شود تا از هر نوع آسیب ناشی از بریدگی جلوگیری به عمل می آورد.

دستکش های پی وی سی نوع لاستیکی دستکش های کار است. در صنایع پتروشیمی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ارزانترین نوع دستکش ها در بازار است. در صناعی پتروشیمی از آن ها به عنوان دستکش یکبار مصرف استفاده می شود. آن ها حتی دستان شما را در مقابل انواع بریدگی حفظ می کنند. همچنین دستکش عایق برق جنس لاتکس طبیعی است. ممکن است در برخی مواقع ایجاد حساسیت نماید.

بیشتر بخوانید: خرید دستکش ایمنی دی پی ال

خرید عمده دستکش کار نخی در بازار تهران

خرید عمده دستکش کار نخی در بازار تهران شما عزیزان می توانید دستکش های کار نخی را در بازار به صورت عمده خریداری نمایید. برای خرید عمده این محصول نیاز است به صورت حضوری و یا غیرحضوری اقدام به خرید نمایید. خرید عمده این کالا در بازار تهران بسیار مقرون به صرفه است. شما می توانید به نمایندگی های فروش این دستکش در بازار تهران مراجعه نمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید