دستکش ضد برش، یک دستکش ایمنی می باشد که افرادی که در محیط کاری با ابزارآلات و سطوح تیز و برنده مشغول به کارند از آن استفاده می کنند تا کمترین آسیب دیدگی را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند. دستکش ضد برش کار دارای مدل های مختلفی است و طرح های متفاوتی نیز دارد. در این مقاله قصد داریم درباره مرکز توزیع دستکش های ضد برش با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت صحبت کنیم.

مرکز توزیع دستکش ضد برش کار با مناسب ترین قیمت

آشنایی با کاربردهای مختلف دستکش ضد برش

آشنایی با کاربردهای مختلف دستکش ضد برش دستکش های ضد برش کار برد های مختلفی دارند،از جابه جایی مواد مختلف گرفته تا کار های ساختمانی و مونتاژ قطعات در کارخانه ها از این دستکش ها استفاده می کنند. این دستکش ها، برای حفاظت دست ها و انگشتان از بریدگی ها در هنگام کار با اجسام تیز و برنده استفاده می شود. این دستکش ها از مواد مقاوم و مستحکم در برابر برش تولید می شوند. این دستکش ها بر اساس معیار ها و پارامترهای مختلفی مثل نیرو، جهت، تیزی تیغه، و انعطاف پذیری انتخاب می شوند.

حتی از آن ها بر روی سطوح لغزنده استفاده می شود چرا که چسبندگی بهتری دارند. دستکش های ضدبرش اغلب در صنایعی مثل تعمیر و نگهداری ، کار در انبار، مونتاژ قطعات خودرو، فلزکاری، قصابی، مهر زنی فلز، پرس و… استفاده می شود. اما مهم ترین موارد کاربرد این دستکش ها به شرح زیر می باشد:

1 ) صنعت نفت و گاز: صنعت نفت و گاز از خطرناک ترین صنایع جهان به شمار می آید . در مدیریت خطرات آتش‌سوزی و انفجار در محل‌های کار، کنترل‌ ها و بررسی های شدیدی وجود دارد،ولی خطرات زیادی هم در این صنعت وجود دارد، مثل خطراتی که برای دست‌ها و انگشتان اتفاق می افتد.

کار در عملیات نفت و گاز یعنی کار با ابزار های سنگینی مثل، مته ها، زنجیر ها ابزار برنده و … دستکش ضد برش، در برابر سوراخ شدن و پارگی مقاومت بالایی دارند، بنابر این در این صنعت که احتمال هرگونه پارگی و فشاری بر روی دست وجود دارد بسیار به کمک کارگران می آیند.

2 ) مقاومت در برابر ساییدگی و سوراخ شدن: بیشتر دستکش‌های مقاوم در برابر برش از دست‌ها را در برابر خطراتی مانند سوراخ شدن یا ساییدگی محافظت می کنند . این دستکش ها در مقابل تیغه های تیز نیز کاربرد دارند.

3 ) باغبانی: در کارهای کشاورزی و باغبانی نیز از دستکش های ضد برش نازکی استفاده می کنند. این دستکش ها علاوه بر اینکه از دست ها در برابر ابزار آلات تیز محافظت می کند از پوست دست ها نیز در برابر کار های زیاد محافظت می کند.

دستکش های ضد برش به چند نوع تقسیم می شوند؟

دستکش های ضد برش به چند نوع تقسیم می شوند؟ دستکش های ضد برش بر اساس مواد و متریال اولیه تشکیل دهنده ی خود به انواع زیر تقسیم بندی می شوند:

1 ) دستکش های پلی استری: دستکش های پلی استری از پارچه مصنوعی مستحکم و بادوامی ساخته می شوند که در برابر برش و سوراخ شدن مقاومت بسیار بالایی دارد. ذات آبگریزی دارد، یعنی در برابر آب مقاوم است و سریعا خشک می گردد. این دستکش مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و عوامل سایشی دارد و دستکشی ایده آل برای کار های ساختمانی است.

2 ) توری فلزی: این دستکش ها دارای دو نوع فلزی ساق کوتاه و ساق بلند است. از حلقه های فولادی ضد زنگ و به هم پیوسته ای ساخته شده که شبکه ای مقاوم در برابر برش و سوراخ شدن دارند، و کاربرد زیادی در کارخانه های مونتاژ خودرو و قصابی ها دارند. دوام و استحکام بالا و ساخته شدن از فولاد ضد زنگ از ویژگی های مهم این نوع دستکش ها است.

3 ) دستکش های داینمایی :از فیبر فوق العاده مقاوم و مستحکمی ساخته شده اند و پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا از ترکیبات این نوع دستکش ها می باشد. که باعث حداکثر استحکام با کمترین وزن شده است.

طراحی مناسب و استاندارد انواع دستکش ضد برش

طراحی مناسب و استاندارد انواع دستکش ضد برش دستکش های ضد برش باید دارای ویژگی ها و استاندارد های مهمی باشند. چرا که این دستکش ها موظفند از انگشت ها، دستان و حتی جان افراد محافظت کنند پس وجود هرگونه سهل انگاری در تولید این دستکش ها می تواند به قیمت جان افراد تمام شود. برای تعیین استاندارد های دستکش های مقاوم در برابر برش ابتدا باید عواملی که این دستکش ها باید در برابر ان ها مقاومت کند را شناسایی کرد، این عوامل به شرح زیر می باشند:

1 ) فرکانس هایی که در تماس تیغه ها به وجود می آید. 2 ) نوع تیغه 3 ) محل اعمال نیروی تیغه بر روی دستکش 4 ) شکل و طرح لبه های برش

دستکشهای ضد برش علاوه بر مقاومت بالای خود در برابر برش، باید ویژگی های دیگری داشته باشند. از مهم ترین استاندارد ها و مواردی که باید در آن ها به کار رفته شده باشد موارد زیر است:

استفاده چند منظوره : این دستکش ها باید طوری طراحی شده باشند که بتوان از آن ها برای کاربردهای مختلفی مثل ایمنی در برابر برش، رنده کردن،کنده کاری روی چوب،لایه برداری، نجاری، کار های صنعتی ماهیگیری و غیره استفاده کرد.

قابل شستشو در ماشین لباسشویی : دستکش ها باید حالت انعطاف پذیر و ژله ای داشته باشند و قابل شستشو با ماشین های لباسشویی باشند .

کاربر پسند : دستکش‌های ضدبرش بایدراحتی را برای کاربران خود داشته باشند و با اتصالات مناسب به هم بافته شده باشند. همچنین این دستکش ها باید سبک وزن، نازک و از مواد الاستیک ساخته شده باشند. که همین ویژگی ها این دستکش ها را کاربر پسند می کند. چرا که در می توان به راحتی و به سرعت دستکش های ضدبرش را پوشید. و از آن ها استفاده کرد.

ایمن برای استفاده : ترکیباتی که در این دستکش ها استفاده می شود مانند مواد پلی اتیلن، الیاف شیشه و اسپندکس الیاف دستکش ها را قوی تر می کند پس، این دستکش ها را در برابر قوی ترین تیغه ها مقاوم می کند.

سفارش خرید دستکش ضد برش کار از فروشگاه های معتبر

سفارش خرید دستکش ضد برش کار از فروشگاه های معتبر مجموعه پرشین ایمن، یک مجموعه تولید کننده تجهیزات و کپسول های آتش نشانی و انواع دستکش های ایمنی است. این مجموعه دارای تیمی قوی و مجرب در عرصه تولیدات این محصولات می باشد و باکیفیت ترین و استاندارد ترین دستکش های ایمنی را تولید می کند.

فروشگاه های مجموعه پرشین ایمن از معتبر ترین فروشگاه های عرضه ی دستکش های ضد برش کار می باشند و محصولات خود را با مناسب ترین قیمت به دست مشتریان می رسانند. برای خرید از پرشین ایمن می توانید به سایت این مجموعه ی بزرگ مراجعه فرمایید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید