ایمنی همیشه مهمتر از کار است خصوصا دست ها که مهمترین عضو در کار می باشند بنابراین حفظ شغل در گرو حفظ امنیت و سلامت دست هاست در محیط کار اتفاق ها در صدم ثانیه می افتد و انگشت ها قربانی لحظه ای غفلت می شوند. اهمیت دستکش ایمنی را دستان ناقص خوب می دانند.

امروزه دستکش های ایمنی انواع متفاوتی دارد که هر کدام با توجه به ماده به کار رفته در ساخت آن ویژگی منحصری دارد دستکش کار ضد سایش نمونه ای از دستکش های ایمنی می باشد.

خرید اینترنتی دستکش کار ضد سایش از مراکز معتبر

تفاوت دستکش کار ضد سایش با ضد برق

تفاوت دستکش کار ضد سایش با ضد برق با توجه به اینکه صنایع مختلف می باشند لاجرم خطرات ناشی از آن صنایع نیز متعدد و متفاوت می باشد پس دستکش های ایمنی نیز باید هر کدام متناسب با خطرات موجود در محیط کار باشد تا بتواند ایمنی بهتری را فراهم آورد از این روی در ساخت دستکش های ایمنی مواد مختلفی به کار می رود.

یکی از مخاطرات کارگاها و مشاغلی که با برق سر کار دارند برق گرفتگی است که عموما صدمات شدیدی برجای می گذارد بنابراین دستکش در این مشاغل ناجی جان انسانها می شود دستکش در این موارد مانع عبور جریان برق می باشد.

دستکش های ضد برق عموما باید عایق بوده و مانع جریان برق باشند پس در ساخت آنها از موادی نارسانا استفاده می شود و غالبا لاستیک ماده اولیه این دستکش می باشد این ماده علاوه بر عایق بودن در مقابل جریان الکتریسیته انعطاف پذیر می باشد.

ولی دستکش های ضد سایش عایق نبوده جنس غالب آن چرم می باشد چرم طبیعی در مقابل حرارت و حرکت های کششی مقاوم می باشد و به دلیل اصطکاک مناسبی که ایجاد می کنند مانع لیز خوردن جسم می شود مشاغلی که در آن مستلزم تماس مداوم دست است مانند سمباده کشی یا کشیدن طناب ضعیف بودن جنس دستکش ایمنی موجب پارگی دستکش می شود.

دستکش های ضد برق عموما از لاستیک ساخته شده اند ولی هرنوع از این دستکش ها مناسب ولتاژ مشخصی می باشد انعطاف پذیری در این دستکش ها کمتر است و باید با روکشی از دستکشی چرمی استفاده گردد این دستکش ها ضد سایش نبوده و صرفا عایق می باشد.

یکی از کاربردهای دستکش ضد سایش کاربرد آنها در مشاغل ساختمانی و به عنوان دستکش کارگری است زیرا عموما در این کارها باید مداومت دست ها با مصالح و کشیدن طناب و بالا پایین کردن بالابر و … وجود دارد زیرا جنس این دستکش ها به نحوی است که نه تنها با استمرار تماس با مصالح مانند سیمان خورده نمی شوند بلکه مانع سر خوردن مصالح نیز از دست می گردند.

بررسی دستکش کار بر اساس کیفیت

بررسی دستکش کار بر اساس کیفیت در سالهای اخیر دستکش های کار با تلفیقی از پارچه و لاستیک ساخته می شود تا علاوه بر ایمنی از انعطاف خوبی نیز برخوردار بوده و برای پوست ایجاد حساسیت نکند زیرا بسیاری از این مواد مصنوعی باعث عدم تنفس پوست و ایجاد حساسیت در پوست می شوند.

کیفیت دستکش های کار براساس متریال به کار رفته در آن تقسیم بندی می گردند عموما در ساحت دستکش ایمنی از لاتکس یا نیتریل، نئوپرن، یا پی وی سی به کار می رود که هر کدام ویژگی های خود دارد، از لاتکس به دلیل ایجاد حساسیت برای پوست کمتر استفاده می گردد، بنابراین از نکات مهم دستکش با کیفیت عدم ایجاد حساسیت برای پوست می باشد.

دوام و طول عمر دو عامل مهم در کیفیت کالاست هر چند این مورد نیز با توجه به نوع خطرهای مشاغل متفاوت می باشند مثلا دستکش ضد برق فقط تا ولتاژ مشخصی محافظ است و بعد کارایی خود را از دست می دهد ولی عموما در مشاغل دیگر انجام کارها استمرار دارد مانند تراشکاری که سمباده زدن جزء کارهای روزانه آنهاست.

نسوز بودن دستکش ایمنی و مقاومت آنها در برابر حرارت و همچنین مواد شیمایی نیز از دیگر فاکتورهای کیفی دستکش محسوب می شود خصوصا در مشاغلی که با مواد مذاب و حرارت درگیر هستن مثل جوشکاری یا صنایع ساخت فولاد دستکش های ایمنی باید در مقابل حرارت دوام داشته باشند.

آنچه باید هنگام خرید دستکش کار بدانید

آنچه باید هنگام خرید دستکش کار بدانید دستکش های ایمنی با توجه به خطرات احتمالی که در محیط کار می باشد و راه های مقابله با آن ساختار و مواد ساخت آن متفاوت می شوند ولی از لحاظ کیفیت و شرایط عمومی می توان گفت همگی مشترک می باشند بنابراین همه دستکش های ایمنی باید دوام زیادی در مقابل استمرار کار داشته باشند.

پس ابتدا باید با توجه به نوع کار و مخاطرات آن و متناسب با آنها دستکش کار تهیه نمود زیرا دستکش های ایمنی هر کدام ویژگی های خاصی داشته که برگرفته شده از جنس مواد اولیه آن می باشد بنابراین دستکش های جوشکاری مناسب کار با مواد شیمیایی نمی باشد.

در محیط کار سریع بودن دست ها نقش مهمی در کم نمودن خطرات ابزارهای تراشکاری یا دریل و … دارد بنابراین دستکش ها نباید مانع کارایی دست ها باشند پس باید از انعطاف زیادی برخوردار باشند و جنس آنها خشک و خشن نباشد به همین دلیل امروزه سعی در ساخت دستکش ها از موادی با انعطاف پذیری زیادی استفاده می شود.

در هنگام خرید دستکش باید به این نکته دقت کنید که جنس به کار رفته در آن برای دست ها ایجاد حساسیت نکند و همچنین در مقابل سرما و گرما کیفیت خود را از دست ندهد و انعطاف پذیری آن دستخوش تغییرات دمایی نگردد و محافظت لازم را از دست ها بنماید.

جنس مواد به کار رفته در دستکش باید مانع عرق کردن دست ها بشود و همچنین باید اصطکاک لازم را داشته و مانع سر خوردن اجسام از دست گردد و سبک بوده و قدرت حرکتی دست ها را کم نکند و بتواند تمامی انگشتان و کف دست را بپوشاند.

در زمان خرید باید به این نکته توجه کرد نوع کار چگونه است و احتمال خطرات برای چه نواحی از دست وجود دارد بنابراین در صورتی که مثلا کار با موادی است که احتمال پاشیدن و ریختن آن به قسمت های بالاتر از دست وجود دارد باید اندازه دستکش ها باید به نحوی باشد که قسمت های بالاتر از دست ها را نیز بپوشاند.

فروشندگان بهترین دستکش کار ضد سایش در تهران

فروشندگان بهترین دستکش کار ضد سایش در تهران دست ها بار کلی کارها را به عهده دارند بنابراین امنیت آنها بسیار مهم می باشد و حتی فقدان یک انگشت تغییر دهنده کلی زندگی یک شخص می شود بنابراین خرید آنها باید آگاهانه انجام گردد و در انتخاب نوع مناسب آنها هرگز نباید اهمالی صورت گیرد.

مجموعه ما نیز با اهمیت به این موضوع اقدام به تولید انواع دستکش های ایمنی معمولی و مهندسی، برش، جوشکاری، حلال، اسیدی و آتشنشانی نموده است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس بگیرید